EFFECTORY WINT AMSTERDAM BUSINESS AWARD 2013

International en Cultural awards naar Tata Steel en Pierre Audi

Amsterdam – Onderzoeksbureau Effectory is verkozen tot winnaar van de Amsterdam Business Award 2013. Het Amsterdamse bedrijf werd door de vakjury het best beoordeeld op het gebied van innovatief denkvermogen, duurzaamheid, toekomstvastheid, maatschappelijke betrokkenheid en bijdrage aan de regio en liet daarmee mede-genomineerden Improve Digital enYouMedical achter zich. Tijdens een speciale gala-avond op 28 maart in NH Grand Hotel Krasnapolsky, ontving directeur en eigenaar Guido Heezen de award uit handen van wethouder Carolien Gehrels. Het evenement werd bijgewoond door ruim 320 regionale en internationale bedrijven.

Afbeelding

Effectory is sinds 1995 uitgegroeid tot een leidende speler op het gebied van klantenonderzoek en is Europees marktleider in medewerkersonderzoek. De visie van het bedrijf is dat organisaties die goed in contact staan met hun medewerkers en klanten het beste presteren. Effectory gaat hierbij veel verder dan traditioneel tevredenheidsonderzoek door zich te verdiepen in zaken als betrokkenheid, bevlogenheid, leiderschap, efficiëntie en klantgerichtheid.

Naast de snelle groei en de uitstekende financiële resultaten, was de vakjury bij haar bezoek met name onder de indruk van de wijze waarop de visie binnen het bedrijf tastbaar wordt gemaakt. Zo is er geen management en werken de 130 medewerkers in zelfgestuurde teams die elkaar evalueren. Ook toont het bedrijf grote betrokkenheid bij de regio en levert het een belangrijke bijdrage aan verschillende groepen in de samenleving.

“Het winnen van de Amsterdam Business Award maakt ons super trots”, zegt Guido Heezen in een eerste reactie. “Met Effectory proberen we de prestaties van organisaties te verbeteren en tegelijkertijd de wereld een stukje mooier te kleuren. Wij zien dagelijks de magie van bevlogen en betrokken medewerkers, ook binnen onze eigen organisatie. De Award geeft aan dat we op de goede weg zijn en dat onze missie wordt herkend.”

IMG_1574Tata Steel wint eerste Amsterdam International Business Award

Tijdens de 4e editie van het ondernemersgala werd dit jaar voor het eerst ook de Amsterdam International Business Award uitgereikt aan een in de regio Amsterdam gevestigd buitenlands bedrijf. Uit de ruim 2.000 internationale ondernemingen in de regio, die samen goed zijn voor 15 procent van de werkgelegenheid, koos de jury voor Tata Steel uit IJmuiden. Het bedrijf werd onder meer geprezen voor haar grote bijdrage aan de werkgelegenheid (er werken ruim 9.000 mensen bij de staalproducent in IJmuiden). Het bedrijf is marktleider in Europa, draagt veel bij aan de Nederlandse export en aan de bedrijvigheid in de machinebouw- en onderhoudsindustrie in de regio. Ook de miljoeneninvesteringen in onderzoek en ontwikkeling, de constante duurzaamheids-verbeteringen van het productieproces  en de grote sociale betrokkenheid bij sportevenementen, culturele festivals  en andere initiatieven in de regio droegen bij aan het oordeel van de jury. Tata Steel directeur Dook van den Boer kreeg de Award uitgereikt door Burgemeester Franc Weerwind van Velsen. 

Amsterdam Cultural Business Award voor Pierre Audi

IMG_1567De in 2012 geïntroduceerde Amsterdam Cultural Business Award ging dit jaar naar Pierre Audi. De in Libanon geboren kosmopoliet is sinds 1988 artistiek directeur van De Nederlandse Opera en sinds 2004 ook van het Holland Festival. De jury sprak haar waardering uit voor de energie en de toewijding waarmee Audi De Nederlandse Opera heeft laten uitgroeien tot één van de meest toonaangevende operahuizen van Europa. Met het Holland Festival lukt het Audi ook dit jaar weer om maar liefst 45 producties en 109 optredens van over de hele wereld naar de hoofdstad te halen. Juryvoorzitter Eric Traa: “Audi zoekt de artistieke grenzen op, maar overschrijdt nooit de budgetten. Als echte ondernemer en inspirerend leider is hij een voorbeeld voor toekomstige generaties.”

Met de Amsterdam Cultural Business Award onderstreept organisator MeerBusiness het belang van culturele organisaties en ondernemers die zonder winstoogmerk bijdragen aan de bedrijvigheid en de positieve uitstraling van de stad. De Award werd uitgereikt door Gerard de Kleijn, voorzitter van de Amsterdamse Kunstraad.

Over de Amsterdam Business Award en MeerBusiness Amsterdam

De Amsterdam Business Award is een initiatief van MeerBusiness Amsterdam, een regionaal zakenplatform dat als doel heeft een belangrijke verbindende factor te zijn in de metropoolregio Amsterdam. De jaarlijks uitgereikte Amsterdam Business Award biedt de mogelijkheid om de doelen van universiteiten, (semi-) overheden en het Amsterdamse bedrijfsleven te verenigen. De prijs reflecteert de passie voor Amsterdam en de trots op goed ondernemerschap en draagt daarmee concreet bij aan de stimulering van de regio.

Deel je mening

Comments are closed.