Michelin sterkok André Gerrits van ’t Amsterdammertje kookt op gala van de Amsterdam Business Award

Co-creatie dringt nu ook door in de keuken.
Op donderdag 17 maart is NH Grand Hotel Krasnapolsky voor de tweede maal de locatie voor de uitreiking van de Amsterdam Business Award. Vanaf één december jongstleden kunnen Amsterdamse bedrijven genomineerd worden op de website van de award. Deelnemers worden beoordeeld op innovatief denken, duurzaamheid, toekomstvastheid, social capital en regiobijdrage. De hoofdprijs is een advertentiepakket in de Telegraaf van 25.000 euro.

De sterrenfabriek HME Groep
Vorig jaar was het tweesterrenkok Ron Blaauw, tevens culinair directeur van de HME groep, die samen met chefkok Jan Schramowski van het Krasnalosky de gasten een geweldige culinaire beleving gaf. Niet alleen de gasten hebben dit als zeer bijzonder ervaren maar ook de keukenbrigades van beide chefs vonden deze samenwerking uitdagend en leerzaam. Dat was de aanleiding voor evenementen organisatiebureau Event Department, organisator van de Award, om ook dit jaar weer een bijzondere samenwerking te programmeren.

Directeur Erik Dercksen: “de jonge en ambitieuze chef André Gerrits van ’t Amsterdammertje in Loenen aan de Vecht heeft in november 2010 zijn eerste Michelin ster behaald. Hij heeft daarmee bewezen zijn gasten een sublieme culinaire avond te geven. Na onze zeer positieve ervaring van vorig jaar leek het ons dan ook een logische keuze om André Gerrits, uit de stal van Ron Blaauw, aan de Amsterdamse bedrijven voor te stellen.”

Amsterdam Business Award
De Amsterdam Business Award is een initiatief van MeerBusiness Amsterdam, een regionaal zakenplatform. De prijs reflecteert de trots op Amsterdam en de trots op goed ondernemerschap en draagt daarmee concreet bij aan de regiostimulering.

Initiatiefnemer Dimitri van Zantvliet Rozemeijer: “Vroeger schermden bedrijven zichzelf zoveel mogelijk af. Niemand mocht precies weten wat ze aan het doen waren, want dat kon de concurrentie alleen maar op ideeën brengen. Gelukkig groeit steeds meer het besef dat co-creatie leidt tot meer kansen. Samenwerking binnen de regio biedt bedrijven de mogelijkheid te profiteren van elkaars expertise. MeerBusiness Amsterdam legt verbindingen tussen bedrijven en helpt hen om elkaars ambassadeur te worden. De samenwerking tussen beide chefs is hier wederom een duidelijk voorbeeld van”.
Foto: Chefs Jan Schramowski van het Krasnapolsky en André Gerrits van ’t Amsterdammertje koken op gala Amsterdam Business Award 2011

Deel je mening

Geef een reactie

Naam
E-mailadres (wordt niet getoond)
Reactie